Sulu Köfte na masle


Veľmi jednoduché, výborné, šťavnaté mäsové guľky s jemnou príchuťou masla 😊

________________________________________________
Na köfte:
800g mleté mäso hovädzie, 1ks cibula, 1ks vaječný bielok, 1kl paprika červená mletá, 0,5kl mleté čierne korenie, 0,5kl klasická mletá rasca, 1kl Kumin mletý (rasca rímska), 0,5kl korenie kajenské, 1kl sumak, 2kl oregano, 1kl sol, 1,5dl bulgur jemný , 1,5dl horúca voda
Okrem toho: cca.125g maslo 82%né, cca.4dl vody na podliatie, olej podla potreby

________________________________________________________________________

1.  Ako prvé si odmeráme 1,5 dl jemnejšieho bulguru a zalejeme ho 1,5 dl horúcej vody. Zakryjeme a necháme vodu vsiaknuť. Ďalej si pripravíme mleté mäso a cibuľu. Inak jedna veľká stačí, ale ja som mala menšie a preto som dala dve.
Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 1

2.  Ďalej si pripravíme všetky potrebné koreniny a jeden bielok z vajca. Netreba celé vajce, stačí len bielok, ktorý vlastne slúži ako "lepidlo" nech guľky držia po kope😄

 Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 2

3.  Do jednej misky dáme mäso, napučaný bulgur, koreniny, bielok a nastrúhanú cibuľu. Masu dobre premiešame a necháme 30 minút v chladničke postáť. Potom robíme mokrými rukami z masy guľky veľké ako orechy a každú jednu pováľame v hladkej múke. Ja som ich takto pripravené dala ešte na 30 minút do chladničky. Ale ak máte naponáhlo, tak ich nemusíte dávať znova do chladu - ja som mala ešte dosť času k príprave :-)

 Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 3

4.  V jednej veľkej panvici si rozohrejeme olej, na ktorom len narýchlo opečieme všetky guľky, aby chytili kde-tu opečenú farbu. Do tej istej panvice kde sa guľky piekli, pridáme potom maslo (75 g) a zalejeme to vodou - najprv len 2 dl. Trocha osolíme, dáme troška oregana a mletého čierneho korenia. Guľky poukladáme do šťavy a zakryté dusíme cca 25 minút. Občas musíte köfte opatrne lopatkou poprevracať, alebo po jednom pootáčať. Ten bulgur čo je v mäse, musí zo všetkých strán nasiaknuť tekutinou :-) Ja som dolievala vodu počas dusenia ,ako sa míňala a ako guľky pili :-) Počas dusenia som celkovo dala ešte 2 dl vody. Ono to má zostať v panvici aj trocha šťavy ešte, nesmie sa nechať do sucha vyvrieť
 Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 4

 Celkom na konci keď už je köfte hotové, pridáme 50 g masla a köfte v tom spustenom masle ešte raz v panvici premiešame 😊 

Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 5

A už zostáva len servírovať 😉  Köfte chutí fantasticky, je šťavnaté a korenisté. Podávať sa môže podla chuti s pečivom, alebo s ryžou či zemiakmi. Celkom podľa chuti :-) Odporúčam si k tomu spraviť cesnakový jogurt, poprípade paradajkový sós, chutí to s tým výborne!

Sulu Köfte na masle (fotorecept) - obrázok 6

                        Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍