Mätové Pesto

Bazalkové pesto milujem, no ked nemám práve bazalku v záhrade,alebo je ešte príliž malá,tak pripravím toto skvelé pesto z mäty,ktorej  mám viac než dosť 😉 Môžem len odporúčať, je vynikajúce a od bazalkového sa veľmi nelíši. Fantasticky chutí aj skombinované 1:1 mäta a bazalka!
____________________________________________________
Potrebujeme:
1 velký zväzok čerstvej mäty, 4-5 strúčikov cesnaku, 0,5-1dl olivového oleja
Podla potreby:
sol,mleté čierne korenie a citrónová šťava

_________________________________________________________________
1. V prvom rade potrebujeme peknú čerstvú, mladú mätu 😊

Mätové pesto (fotorecept) - obrázok 1

2. Nazbierame si za jeden poriadny zväzok mäty. Potom ju oplachneme a len otrasieme od vody, ja ju nezvyknem velmi osusit.Este vlhke listy sa lepsie mixuju a su viac stavnate.

3. Oberieme dole listky od tvrdych stebiel. Tie špice a mäkke stebielka mozme nechat. Pripravime si cca 4 - 5 strucikov cesnaku, to záleží aj od chuti stravnika :-) Ja mam rada cesnakovejsie pesto 😊 Napokon dame mätu, cesnak, sol, čierne korenie a olej do mixera a cele pomixujeme do hladka. Podla potreby dochutime este citronom. Olej davam pol na pol olivovy a rastlinny, viac mi to tak chuti. Co sa tyka oleja, ten sa pridava podla toho, ake huste chcete to pesto mat. Takze co udavam mnozstvo, to je len približne,také informatívne 😊 Podla chuti mozte do pesta dat aj orechy, ale ja nedavam, mňe pesto s nimi nechutí. Z tohto množstva mi vyslo cca 2 dl pesta.

 Ja milujem pesto čisto bez orechov a bez syra :-) Je to super zdravá rychlovka! Väčšinou si ho natieram na pečivo. Je to vyborne! Pravdaže často zvyknem spravit aj na špagety, no vtedy nastrúham na ne aj parmezan, alebo iný tvrdý kyslovkavý syr,aby sa detom lepšie šmýkalo dole 😉😅


                            Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍