Krupicové rezance mojej mamy

 

Sladké jedlo môjho detstva🥰 Tieto rezance patria ešte aj dnes medzi moje obľúbené slovenské jedlá. Pripravujem ich presne ako moja mama🥰 




_________________________________________________________________________



Potrebujeme:

750g krupica hrubá(klasická), 1,25L vody, 2dl olej, 3dl cukor kryštál, 500g širšie rezance




_________________________________________________________________________




1. Na toto jedlo si pripravíme obyčajnú, čiže hrubú krupicu. Dalej cestoviny, najlepšie nejaké širšie rezance. Ja tu mám také krátke rezance, ale sú výborné a preto používam na toto jedlo len tieto🙂 Cestoviny si celkom klasicky uvaríme. Môžte ich uvariť už vopred, alebo popritom ako budete pripravovať krupicu. Je to na vás👍



2. Do väčšej hlbšej panvici/kastróla dáme rozohriať olej. Vysypeme krupicu a na strednom ohni ju za častého miešania opečieme. Krupicové zrnká majú byť už kde-tu hnedé🙂

 

3. Do popraženej krupice vlejeme celú vodu a stále dobre miešame. Tá krupica sa vám hneď zlepí a zhrčkavie😅 ale treba nadalej premiešavať a zároveň ju roztlačiavať varečkou. Krupica má tú vodu vsiaknuť. Trvá to aj takých 15 minút, kým krupica bude taká ako má🙂 Treba skontrolovať tak, že ochutnáte či ešte chrumká👍


4. Následne hotovú krupicu zoberieme dole z ohňa a už len na boku za častého miešania a roztláčania vidličkou necháme dostatočne vychladnúť. Ako krupica chladne, tak sa bude dať lepšie roztláčať a bude vždy sypkejšia😉


5. Do trocha teplej krupice zamiešame cukor, ja dávam do celého len 3dl, potom si každý pridá ešte v tanieri ak chce👍 Nakoniec už len primiešame cestovinu a máme hotové👌😉





Ja osobne mám tieto cestoviny rada poriadne sladké🙂 Vždy si dám ešte na svoju porciu poriadne práškový cukor aby sa ešte na horúcej cestovine rozpustil😊 Bude to potom dobré šťavnaté🥰👌 



Prajem dobrú chuť !




Komentáre

  1. Ja som to často varila, len už v predajni neobjednávajú, lebo to málo ľudí pozná. A ešte k tej vode, ja si robím s 2 lyžíc karamel a zalejem vodou potom vlejeme na krupicu.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍