Kuru fasulye çorbası / Sýta fazulová polievka

 


Výborná polievka zo suchej fazule na turecký spôsob🙂 Hodí sa k nej klasicky len chlieb, alebo rôzne poača, börek, lángoš, alebo iné múčne jedlo👌🙂




________________________________________________________________________




Potrebujeme:

250g suchú fazulu, 1 cibula, 2 strúčiky cesnak, 2pl kopcom Salça/paradajková pasta, 2pl kukuričná múka, 1pl mletá červená paprika, 2-3pl mäta, 2kl kopcom kimyon/rímska rasca, Pul biber/chilli, Soľ, cca.2,5L voda, Rezance, trocha oleja




________________________________________________________________________




1. Najprv si pripravíme všetko potrebné na našu polievku. Fazulu som už vopred namočila na 5 hodín, ale najlepšie je ju nechať močiť cez noc. Ja som zabudla😅 a preto som ju namočila hned ráno a stála tak do obeda🙂 Ja som použila takú trocha strakatú hnedkastú fazulu, ale ak chcete môžte dať aj bielu. Cibulu si pokrájame na drobno a cesnak nastrúhame. Čo sa týka cestovín najlepšie sú rezance, ale dajte kludne aké máte radi👍



2. Na oleji si najprv zosklovatíme pokrájanú cibulu a nastrúhaný cesnak. Pridáme kukuričnú múku, ktorú minutku popražíme. Následne dáme Salça a mletú červenú papriku, ktoré spolu tiež minutku posmažíme👍


3. Napokon to zalejeme vodou, ja som dala 2,5L. Dáme fazulu, mätu, kimyon, soľ a pul biber. Premiešame a necháme pomaly variť až kým nám fazula celkom nezmäkne🙂 


4. Keď je už fazula celkom mäkká, pridáme cestovinu a necháme polievku ešte dovariť👍 Ak sa vám polievka zdá prihustá, treba doliať trochu vody. Hustotu polievky si určí každý sám🙂


A tu je už naša polievka, ktorú môžeme servírovať😉


Polievka je velmi chutná a sýta🙂 Verím, že vám bude chutiť ako nám👌






Polievka je výborná aj ked pridáte do nej 1-2Pl cesnakového jogurtu🥰 Ja osobne ju mám tak najradšej😉👍




Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍