Výborný jablkovo-tvarohový kysnutý koláč


Mäkučké kysnuté cesto s úžasne chutnou a šťavnatou sladučkou plnkou🤩 Ak ste ešte nemali možnosť takúto kombináciu ochutnať, tak vám tento koláč vrelo odporúčam👌 Je fantasticky chutný!!! Som si istá, že bude chutiť celej rodinke😉😍



________________________________________________________________________





Cesto:

600g hladká múka, 150g cukor kryštál, cca.2,5dl mlieko, 1/2dl olej, 2pl smotana hustá, 1 bielok, 21g droždie čerstvé, 1kl soľ

Plnka:

500g tvaroh hrudkový, 4 väčšie jablká, 2dl cukor, 1 balíček vanilkový pudingový prášok, 2ks vanilkový cukor, 1/2kl soľ, podla chuti hrozienka

Na potretie:

1 žĺtok, 2-3pl mlieko





_________________________________________________________________________




1. Z udaných surovín si vypracujeme mäkké, jemné a ešte dosť lepivé cesto. Poprášime cesto múkou a zlahka ho vymiesime do bochníka. Cesto zakryjeme a necháme na teplom mieste cca.1hodinu kysnúť. Cesto musí viditelne zväčšiť objem👍



2. Kým nám cesto kysne si pripravíme našu plnku. Nastrúhame nahrubo jablká a zmiešame ich s tvarohom. Ostatné prísady ako cukor, soľ a puding zamiešajte len celkom tesne pred plnením, aby vám od cukru nepustila plnka zbytočne vela šťavy😉👍 Čo sa týka cukru si môže dať každý aj podla chuti, alebo podla kyslosti jabĺk. Ja som dala 2dl cukru, čo je pre nás presne dobré sladké🙂


3. Nakysnuté cesto si rozdelíme na 2 časti a rozváľkame do tvaru obdĺžnika. Cesto si vyváľkate vždy podla vášho plechu👍


4. Plnku rozdelíme, ja som na jedno cesto nasypala aj hrozienka🙂 Následne cesto zrolulejeme do závinu. Ja som chcela tentokrát krátke záviny a preto som rolovala do šírky a nie do dĺžky🙂 Záviny napokon dáme na plech s papierom dalej od seba.


5. Potrieme im vrch žĺtkom, do ktorého sme zamiešali 2-3pl mlieka. Ja som vrch toho hrozienkového závinu posypala makom🙂 Záviny pečieme vo vopred rozohriatej rúre na 180°C cca.45 minút. Treba si to pre istotu sledovať, lebo každá rúra pečie trocha inak👍


Záviny sa krásne upiekli😍 Sú voňavé a mäkučké👌


Záviny necháme poriadne vychladnúť👍

Neváhajte vyskúšať tento koláčik, je naozaj úžasný😍 U nás doma má vždy velký úspech a rýchlo sa minie🙂




Koláč je fantastický aj na druhý deň👌😉





Prajem dobrú chuť !




Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍