Hovädzí perkelt

 

Toto je jedno z našich obľúbených jedál. Poznám ho ešte z detstva, robievala ho moja mama🙂 Pripravujem k nemu rôznu cestovinu, nokedle, alebo ryžu. Vždy chutí super a rodinka sa mu zakaždým poteší😊 Aj keď toto jedlo pozná skoro každý a má svoj vlastný recept, možno vás niečim inšpiruje aj môj😊




_________________________________________________________________________




Potrebujeme:

1,5kg hovädzia nožina, 1,5L vody, 2 cibule, paradajky, paprika, 2pl mletá červená paprika, 3-4kl kopcom mletá rasca, 1kl kopcom mleté čierne korenie, 10 zrniek celé čierne korenie, soľ podla chuti, olej

Na zahustenie:

2pl hladká múka, 2dl voda



_________________________________________________________________________




1. Najprv si pripravíme všetko čo budeme potrebovať. Hovädziu nožinu si pokrájame na stredne velké kocky, cibulu na drobno a paradajky a papriku na stredne velké kúsky, alebo podla zvyku🙂 Paradajky a papriku môžte použiť podla chuti, ja zvyknem dávať do perkeltu vždy viac, dodá to skvelú trocha lečovú chuť👍 Ja tu mám dosť maličké paradajky, preto ich je dosť veľa. Ak máte velké, tak dajte 4-5ks. Papriku môžte dať akú máte, ja tu mám ešte našu zo záhrady, preto sú tiež trochu menšie🙂 Ak dáte velké papriky, tak stačia tiež 4-5ks. 



2. Na oleji si zosklovatíme a aj trochu opečieme cibulu. Následne pridáme papriku a pár sekúnd necháme poškvrčať. Pridáme mäso, premiešame, dobre osolíme a zakryté necháme aby si mäso pustilo svoju vlastnú šťavu. Tá šťava sa z neho pomaly vydusí👍 Podla potreby môžte pridať hneď na začiatku aj 1dl vody, tým napomôžete rýchlejšiemu duseniu/ vypúšťaniu šťavy a predídete tomu, aby sa mäso začalo namiesto dusenia- piecť👍👍


3. Keď nám už mäso pustilo všetkú svoju šťavu, pridáme vodu, ja som dala 1,5L. Mleté a celé čierne korenie, mletú rascu a soľ podla potreby. Zakryjeme a necháme perkelt variť kým nám mäso krásne nezmäkne👍 Ak máte kuchtu, kludne môžte dať aj do kuchty, budete mať perkelt do 1hodinky hotový😉


4. Na zahustenie perkeltu si vymiešame do hladka 2pl hladkej múky s trochou vody.


5. Keď je už mäso uvarené pekne do mäkka, pridáme paradajky a papriku a necháme, aby sa celé začalo variť. Potom vlejeme zátrepku, dobre premiešame a necháme variť kým nám zelenina celkom nezmäkne👍 Ak treba, tak pridáme ešte soľ a ak chcete tak kludne aj trocha Vegety. Ja dám tiež niekedy aj Vegetu, ale tentoraz som nedala-nechýbala mi v tom🙂

A náš perkelt je hotový👍😉







Perkelt môžte podávať s ryžou, cestovinou, nokedlami, s prívarkom, knedlou, alebo kludne len s chlebom. Celkom podla vašej chuti😊 Ja som tentoraz robila s kolienkami.


A toto je moja porcia😅 najradšej mám tento perkelt s bielym jogurtom. Je to velmi chutné, ja to zbožňujem❤

Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍