Polievka z hovädzích nôh/ Hovädzia huspenina ( Paça çorbası)

 
Výborná turecká polievka, ktorá sa vlastne dosť podobá slovenskej Huspenine😊 Jedine že u turkov sa chlipká dobrá horúca, kým klasická Huspenina sa necháva stuhnúť a je sa za studena🙂 Moji doma lúbia túto polievku za horúca, ja si zasa zvyknem dať aj za studena. Možno vás táto polievka zaujme a vyskúšate ju🙂 Ja vám ju vrelo odporúčam!





_________________________________________________________________________




Potrebujeme:

1ks hovädziu nohu(cca.1,2kg) , 650g hovädzia nožina, 1 celá hlávka cesnaku, 1 velká cibula, 1 velký bobkový list, soľ, voda cca. 3-3,5Litra




_________________________________________________________________________




1. Na túto polievku potrebujeme 1 hovädziu nohu, ktorú si u mäsiara hned dáme aj pokrájať. Ja som ju dala pokrájať na 5 častí. Noha je síce už očistená a pekná, ale ja som ju aj tak namočila do studenej vody, do ktorej som dala 3pl octu a za 1pl soli. Takto namočené to necháme 3hodiny. Táto octová voda nielen dezinfikuje, ale očistí tú nohu ešte od nečistôt🙂 Dalej budeme potrebovať aj hovädziu nožinu, ja som dala 650g. Tolko úplne stačí, dá to polievke lepšiu chuť a bude v nej aj normálne mäso🙂



2. Po uplynutí času som kusy prepláchla a v čistej vode ešte dobre preškrabala nožíkom a očistila od nečistôt a znova poriadne preumývala pod tečúcou vodou👍 Mäso som pokrájala na väčšie kusy, také aby sa to potom naraz uvarilo do mäkka. Dalej si očistíme celú hlávku cesnaku, 1 velkú cibulu, ktorú trochu zakrojíme a 1 väčší bobkový list.


3. Všetko dáme do hrnca a zalejeme vodou. Ja som dala 3Litre vody. Soľ si dá každý podla potreby a chuti. Napokon už len necháme variť kým všetko poriadne nezmäkne👍 Ja som varila v kuchte 1 hodinu.


4. Po jednej hodine varenia v kuchte, bolo aj mäsko a aj tie nohy totálne mäkučké, už išlo dole z kosti😊👌 Nakoniec som potom ešte nastrúhala 2 strúčiky cesnaku do polievky a nechala ešte zo 10 minút polievku povariť.


5. Z hotovej polievky som povyberala mäso a rozštipkala ho, takisto ako aj z kostí pooberané mäsko som poštipkala na menšie kúsky. Do dvoch tanierov som dala z mäsa a zaliala ho šťavou. Tieto 2 taniere som nechala stuhnúť ako huspeninu🙂 Zato len 2 taniere, lebo okrem mňa to takto za studena nikto doma nezje😅🙂


6. Ostatné mäso som dala všetko späť do polievky do hrnca🙂


Polievka je naozaj výborná👌 Najlepšia je dobrá horúca aj so štiplavou paprikou😊 Podáva sa klasicky s chlebom.






A tu je už stuhnutá polievka, čiže po našom Huspenina🙂😉




Je fakt výborná👌 Ja ju mám rada pokvapkanú octom a posypanú mletou paprikou🙂

Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍