Pilav s hroznovými listami / Sarma Pilavı

Tomuto skvelému jedlu som dala názov "Sarma pilavı" 😊 a to preto, lebo je tam všetko to, z čoho robievam hroznovú Sarmu. Hroznovú sarmu mám strašne rada,ale priznám sa ,niekedy nemám náladu tolko kruťkať 😏😅 Tak som si vymyslela takúto takpovediac "náhradu".Je to taká rýchla, bezprácna verzia Sarmi a chutí tak isto fantasticky 😉
___________________________________________
 Potrebujeme:
2dl ryža, 2dl bulgur, 1 cibula, 1 čerstvá paprika, cca.25ks čerstvých hroznových listov, 1kl mletá červená paprika, 0,5kl mleté čierne korenie, 1 Pl kopcom Salça( alebo paradajkovú pastu /hustý pretlak), 2kl mäta sušená, 1kl bazalka sušená, 1kl Isot, cca.1kl soli, Pul biber ( alebo chilli )podla chuti, olej podla potreby, cca.11-12dl vody na podliatie

 ______________________________________________________________________________
1.  Na jar je čas čerstvých hroznových listov, vtedy sú celkom mladé a jemnučké 😊 Najčastejšie zvyknem z nich robit Sarmu, lebo ju máme veľmi radi. Ale keďže sa mi nie vždy chce s ňou babrať, občas pripravím namiesto Sarmi takýto Pilav. Je to vlastne "moja" zjednodušená verzia Sarmi 😉 Na tento Pilav nazbierame zo 20-25 veľkých, na hmat jemnučkých hroznových listov...
 Pilav s hroznovými listami (fotorecept) - obrázok 1

2. Ďalej potrebujeme 1 papriku ,ja tu mám zelenú špicatú, ale môže byť hocijaká, kľudne aj veľká paprika. Ďalej dávam 1 veľkú cibuľu, ale na jar mám v záhrade veľa mladej cibuľky, tak som dala 2 veľké aj s vňaťou. Cibuľku a papriku nadrobno pokrájame a hroznové listy bez stopiek pokrájame na krátke 1 cm široké pásiky. Ďalej si odmeriame ryžu za 2 dl pohár a aj bulgur - ja som dala 1 dl hrubší a 1 dl jemnejší :-) A nakoniec všetky potrebné koreniny.
 Pilav s hroznovými listami (fotorecept) - obrázok 2

3. Na oleji si podusíme papriku aj s cibuľkou. Pridáme 1 PL Salça (paradajkové pyré) a za 1 KL papriku. Chvíľku to spolu necháme poškvrčať. Pridáme listy, trocha osolíme, podlejeme 1 dl vody a zakryté necháme dusiť kým nevyvrie tá voda. To je cca 5-10 minút.
 Pilav s hroznovými listami (fotorecept) - obrázok 3

4. Následne pridáme bulgur aj ryžu, necháme chvíľu celé spolu poškvrčať a zalejeme to horúcou vodou. Pridáme mätu, bazalku, čierne korenie, soľ, Isot a chilli. Zakryjeme a necháme pomaly za občasného miešania dusiť. Hotový pilav v žiadnom prípade nemá byť suchý, najchutnejší je dobre šťavnatý, ale pravdaže nie rozvarený :-) Ja som dala najprv len 10 dl vody a potom počas dusenia a kontrolovania som ešte podľa potreby podliala cca 2 dl vody.
 Pilav s hroznovými listami (fotorecept) - obrázok 4

Potrebovala som dlhí čas, kým som sa dostala/dopracovala/doskúšala k tejto "chuti" Sarmi 😊 Jedla som ich už niekoľko, ale toto je moja vlastná a aj "NAJ" verzia. A vlastne takto na spôsob "Pilavu" som to zjednodušila, keďže niekedy človek dostane chuť na Sarmu, ale hneď ho prejde nálada keď si pomyslí na jej prípravu 😅😏 Pilav chutí výborne, je to kyselkavé od listov, pikantné, cítiť bazalku, mätu, kombináciu ryže a bulguru... Odporúčam vyskúšať a to buď takto samotné, alebo poliate s cesnakovým jogurtom!
              
                      Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍