Šošovicovo-kapustová polievka

Výborná polievka zo šošovice a čerstvej hlávkovej kapusty, ktorá zahreje aj zasýti 😉
_______________________________

Potrebujeme:
cca.700g hlávková kapusta čerstvá, 250g šošovica klasická, 2 cibule, 2 strúčiky cesnaku, 2L hovädzí vývar, cca.2L vody na doliatie, 2Pl Salça/ paradajkové pyré, 1Pl mletá červená paprika, 1-2kl Isot
Podla chuti a potreby:
Sol, mletú rascu, mleté čierne korenie, citrónovú šťavu a olej

_____________________________________

1.  Prichystáme si kapustu a šošovicu. Ja som prekrojila menšiu hlávku kapusty a tú väčšiu polovicu použila, to bolo cca 700 g. Šošovicu, obyčajnú hnedú, som namočila do vody na 1hodinu. Zatial kým sa šošovica močí, si kapustu pokrájame na tenučké rezance. Dalej aj 2 väčšie cibule na menšie kocky. Dalej budeme potrebovat aj mäsový vývar 2 l, ja som použila svoj silný hovädzí vývar z mrazáku. Kludne môžte použit aj kurací, ale ten má slabšiu chut.


2. Na oleji si zosklovatíme trocha osolenú cibulu. Následne pridáme 2 velké PL Salçe (môžte dat aj hustejší par. pretlak, ale je možné, že ho treba o niečo viac) a spolu s cibulou 3-4 minutky necháme poškvrčat/opiect. Takto opečená Salça dostane celkom inú chut 😊 Následne pridáme 1 PL papriku, s ktorou necháme znova celé 2-3 minutky za občasného miešania poškvrčat.Potom pridáme kapustu a 1 h namočenú šošovicu. Premiešame, zalejeme vývarom a ešte tolkým množstvom vody, ako je podla vás potrebné. Ja som dala ešte 2 l vody. Dáme mletú rascu, mleté korenie, Isot (ked nemáte, nevadí) a sol podla chuti. Vývar je už tiež slaný, takže so solou radšej opatrne 😊 Polievku necháme varit. V polovici varenia pridáme/nastrúhame 2 strúčiky cesnaku. Polievku varíme, kým nebude všetko mäkké, lepšie povedané, kapusta celkom mäkká a šošovica už dopoly rozvarená..

3. Na konci polievku ponorným mixérom trocha rozmixujeme. To, aby sa štava trocha zahustila 😊  ale kto nechce,ten nemusí. Celkom na konci pridáme citronovú šťavu podla chuti. Kto nechce nemusí dať, ale ja vždy dávam, polievka chutí potom ešte lepšie.


K tejto skvelej polievke sa hodí nielen chleba, ale aj múčne jedlo. Nejaký posúch, lángoš, börek  atď 😉😊
                  Prajem dobrú chuť!

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍