Jemné tvarohové a makové koláče

Fajnové mäkkučké koláče plnené výbornou tvarohovou plnkou a makom. Lahučké kysnuté cesto s vôňou medu a bohato naloženou plnkou 😍 Čo viac si priať?? Jednoducho fantastické koláče,ktoré budú chutit celej rodinke 😉😊
__________________________________________________
Cesto:
600g hladká múka, 100g polohrubá múka, 150g cukor kryštál, 50g maslo, 0,5dl olej, cca.2,75dl mlieko, 3Pl med, 3PL citrónová šťava, 1 balíček vanilkový cukor, 21g droždie čerstvé, 1kl sol
Plnka maková:
150g mletý mak, Kôra z 1/2 citróna, 100g práškový cukor, 1 balíček vanilkového cukru, cca.3-3,5dl mlieko
Plnka tvarohová:
250g tvaroh klasický, 250g tvaroh jemný krémový, 3-4Pl práškový cukor, 1Pl vanilkový puding v prášku, 1 balíček vanilkový puding, Citrónová kôra z 1/2 citróna

Na potieranie:
1 vaječný bielok

___________________________________________________________________
1.Najprv si pripravíme všetko potrebné na prípravu cesta


2.V jednej miske si najprv lyžicou premiešame obe múky,cukor,sol a van.cukor.Následne pridáme olej,dopoli už spustené maslo, med,citrónovú šťavu a v 2dl mlieku napučané droždie. Zvyšných cca.0,75dl mlieka pridávame postupne pri vypracúvaní cesta.Vlastne podla potreby,ja som dala 0,75dl,ale to záleží vždy od múky,takže preto treba pridávat vždy potrošky 😊 Vypracujeme si od polomäkkého trošku mäkšie,kypré cesto,ktoré sa oddeluje od misky.Nakoniec ho pomocou trochy múky ešte krátko vymiesime do tvaru bochníka,vrch poprášime múkou a necháme cca.45 minút kysnút nech približne zdvojnásobí svoj objem.

3.Medzitým ako nám cesto kysne si pripravíme naše plnky.Ja som tentoraz zvolila ako druhú plnku makovú,ale kto nemá rád,tak si môže dat napríklad orechovú 😊 aj s tou su super.

4.Na makovú plnku si dáme mak,citrónovú kôru a mlieko do jedného hrnca a privedieme to do varu.Pomaly na menšom plameni za občasného miešania varíme do vtedy,kým mak nevsaje všetko mlieko a nenapučí.Ja som dala najprv len 2dl mlieka a potom som postupne po pól deci prilievala,ked som videla že mak už celkom vpil celé mlieko.Výsledne to má vyzerat ako hustá kaša.Ja som dala celkovo 3,25dl mlieka.Musí byt tá plnka štavnatá,lebo počas pečenia sa to z nej ešte v rúre vyparí. Uvarený mak necháme vychladnúť,ale nie celkom.Do jemne teplého ešte primiešame cukor a plnku dáme zatial bokom.Ak máte nejakú svoju overenú makovú plnku,tak môžte pravdaže spraviť tú 😊

5.Na tvarohovú plnku zmiešame udané suroviny.Cukor si môže dať každý aj podla chuti,ja som dala 3kopcovité PL. Ten pudingový prášok sa tam dáva preto,aby tá štava čo vznikne počas pečenia,ztuhla a nevytiekla.Citrónová kôra dodá plnke fantastickú chuť,používam ju do plnky dosť často 😊

6.Nakysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú dosku a vyváľkame ho do velkého obdĺžnika hrúbky cca.5mm.Pokrájame ho na rovnaké časti a natrieme im okraje bielkom.Následne dáme do stredu každého cesta bohato plnku.Treba si tie plnky od oka rozdelit,aby ste mali všade rovnako.Ja osobne dávam do koláčov vždy dost vela plnky,tak to máme radi.Napokon koláče uzavrieme.Tvarohovým spojíme vždy protilahlé špice,ktoré dobre stlačíme,aby nám vznikli také batôžky/ taštičky.Makové len klasicky uzatvoríme a kraje trocha stlačíme.

7.Koláče poukladáme na plech s papierom a natrieme ich bielkom.Do tých makových 2x zastrihneme nožnicami a to nie len pre krásu,ale aj preto aby vám zbytočne nepraskli a plnka vám vytečie.Takto dostanu vzduch a plnka zostane pekne vo vnútri. Napokon dáme koláče do rúry,ktorú sme si už vopred rozohriali na 180°C na cca.35 minút. Pre istotu si to treba ale sledovať,lebo každá rúra pečie trocha inak.

Koláče sa krásne upiekli a hoci sa mi niektoré taštičky roztvorili,na chuti im to neubralo 😊 Koláče sú voňavé a krásne mäkké 😍 Ja osobne ich nepotieram po upečení maslom,lebo sú mäkkučké aj bez toho,ale ak chcete tak si kludne natrite.


Ešte jemne teplé posypeme podla chuti práškovým cukrom

 Cesto je jemné a lahučké a tá tvarohová plnka štavnatá a fantastickej chuti od tej citrónovej kôry 😊


 V makových je tiež bohato plnky a chutia tiež výborne 😉😍
                       Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍