Buchty parené na jablkách



Parené buchty sú veľmi obľúbené, ale tá práca s nimi mnohých odradí. Ale nie je to len tá práca,ale aj neistota či sa naozaj podaria 😟 Túto velmi jednoduchú a rýchlu prípravu tohto skvelého dezertu ľahko zvládnu aj tí menej skúsení😊 a tak si budete môct parené buchty vychutnať hocikedy už bez problémov.
__________________
Cesto:
250g hladká múka, 250g polohrubá múka, 100g kryštálový cukor, cca.3dl mlieko, 0,5dl olej, 21g čerstvé droždie, 0,5kl sol
Okrem toho:
8ks  velkých jabĺk, Cukor podla chuti, 1 balíček vanilkový cukor, 1kl mletá škorica, 50g maslo 82%né, cca.1dl mlieko, štipka soli.
__________________________
1.  V miske si najprv lyžicou premiešame obe múky, cukor a soľ. Pridáme olej, v 2dl mlieka napučané droždie a vypracujeme polotuhé cesto, ktoré sa oddeľuje od misky. Tých zvyšných cca 1 dl mlieka prilievame pri vypracúvaní cesta postupne, lebo nie každá múka rovnako pije. Napokon si cesto pomocou trochy múky už len bez miesenia upravíme do okrúhleho tvaru. Cesto necháme cca 30-35 minút kysnúť.


2.  Zatiaľ si očistíme a pokrájame veľké jablká na hrubšie plátky a pripravíme aj všetko ostatné. Cukor použite podľa chuti hnedý alebo biely,ale ak máte po ruke hnedý,tak odporúčam radšej ten,dá tým jablkám lepšiu chuť. A napokon potrebujeme jeden hlbší kastról/panvicu s pokrývkou.Pri pokrývke dajte pozor na to,aby nemala maličkú dierku,tú ktorou zvykne unikat pri varení para.Pri robení týchto buchiet nesmie para unikať.Čiže ked máte na pokrývke predsalen dierku,tak ju jednoducho s niečím upchajte.

3.  Medzitým ako cesto kysne, si rozohrejeme maslo, na ktoré dáme jablká. Necháme ich poškvrčať, aby sa prehriali a pridáme cukor (ja som dala 3 kopcovité PL hnedého), vanilkový cukor, štipku soli a škoricu. Celé zakryjeme a jablká podusíme do polomäkka. Nakonci pridáme cca 0,75 dl mlieka, premiešame a zakryté odstavíme, nech nám veľmi nevychladne.

4.  Po 30-ich minútach nám už cesto dosť narástlo, a aj keď neznásobilo ešte svoj objem, aj tak s ním už ideme pracovať ďalej. Cesto rozdelíme na 8 rovnakých častí, ktoré ešte raz premiesime do malých bochníčkov

5.  Bochníčky už aj poukladáme na horúce jablká, natrieme im vrchy olejom a zakryté dusíme/paríme na najnižšej teplote 30 minút. Po celý čas sa nesmie s pokrievkou hýbať ani odkryť. Ja som ich parila na č.1 na mojom sporáku.


Po 30-ich minutách odstavíme bokom a ešte tak počkáme 10 minút a až potom buchty odkryjeme a do každej pichneme pre istotu raz ihlou. Buchty sú krásne nakysnuté ;-)


Ku každej buchte servírujeme pár lyžíc jabĺk,ktoré tu vlastne nahrádzajú lekvár. A už nám ostáva len teplé buchty hojne posypať práškovým cukrom a kakaom.Poprípade podla chuti aj makom,alebo orechami.A nakoniec vrch už každý poleje podla chuti  bud maslom,alebo olejom 😊



Cesto je výborné,lahučké a celkovo chutia buchty fantasticky!


Inšpiráciu na takúto prípravu buchiet som objavila ešte dávnejšie na internete, ale tam to bolo celé pečené v rúre na plechu. A keďže ma tá príprava veľmi zaujala, tak som si recept a postup upravila na prípravu parených buchiet :-) A musím povedať, že sú skvelé. Príprava jednoduchá a nemusíte sa ani babrať s plnením buchiet. Priznávam, že ja inak parené buchty už ani nerobím😉


P.S.
Nakoniec by som ešte rada pridala jednu moju skúsenost s týmito buchtami,čo možno niekomu pomôže.Robila som ich raz ked som bola u brata na návšťeve.Postup,príprava všetko super hladko,buchty sa už parili,cez sklovitú pokrývku sa dalo vidiet,že sú krásne nakysnuté...Po 30ich minutách parenia,som chcela pre istotu buchty pozriet,rychlo odkryť a popichať ich,jednoducho istota je istota,niečo mi vravelo že ich mám skontrolovať.Len čo som ich odkryla a fakt bleskovo popichala,každá buchta mi asi 1cm spadla v strede späť..Bleskovo som ich znova zakryla a rozmýšlala,že kde je chyba.No a až potom som si všimla malú dierku na pokrývke,kde unikala von para..Čiže tá para,čo ich mala vlastne aj z vrchu parit,tá unikala celý čas von dierkou a vrchná čast buchiet bola prakticky surová.Ale nakoniec som našla riešenie ,ktoré sa mi osvedčilo. A to také,že zapcháte malým kúskom servítky tú dierku a necháte parit dalších 15 minút.Buchty sa trocha nadvyhnú spät a pekne sa cesto doparí.Nebudu z vrchu síce opticky také krásne ako by mali byt,ale cesto bude krásne lahučké ako treba, a to je to hlavné.Ale nakoniec si to na tanieri ani nikto nevšimol,kedže vrch buchiet bol zasypaný cukrom a kakaom 😅😄 Každému velmi chutili a to bolo hlavné!

     Prajem dobrú chuť !


Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍