Jarný žihľavový prívarok s medvedím cesnakom a vajíčkom (Žihlavový špenát)

 


Každoročne zavčas jari, ked narastie mladá čerstvá žihlava je už u nás doma zvykom pripraviť z nej buď raňajky, alebo nejaký ten špenát/prívarok na obed či na večeru🙂 Tentoraz som pripravila jedlo na spôsob špenátu/prívarku, kde som Žihlavu skombinovala aj s medvedím cesnakom🙂 Je to  velmi jednoduché, prosté a zdravé jedlo, ktoré nielen prospeje nášmu zdraviu, ale nás aj zasýti😉🥰 Ja z nej varím od jari až do zimy a pravdaže aj suším na čaj, aby sme si jej liečivé účinky mohli užiť aj cez zimu.




________________________________________________________________________




Potrebujeme:

3 velké hrste žihlava čerstvá, 2 hrste medvedí cesnak, 1 cibula, 1pl kopcom kukuričná múka, Soľ a mleté čierne korenie podla chuti, 6dl voda na podliatie, 3-4 vajíčka, olej podla potreby





________________________________________________________________________




1. Ako prvé si nazbierame čerstvú mladú Žihlavu🙂 Ja ju mám doma vo dvore, ale keď mi nestačí, tak idem niekam do prírody a tam si nazbieram tolko kolko potrebujem🙂 Rastie väčšinou pri potôčikoch.



2. Okrem žihlavy budeme potrebovať aj medvedí cesnak a 1 velkú cibulu, alebo 2 malé🙂 Listy opláchneme a pokrájame. Cibulu nakrájame na drobno. Ak nemáte medvedí cesnak tak nevadí, jednoducho dáte len žihlavu a povedzme 2 strúčiky cesnaku pre chuť🙂👍


3. Cibulu si zosklovatíme na oleji. Následne pridáme všetky pokrájané listy a trocha osolíme. Väčšinou sa nezmestí hneď všetko naraz do hrnca/do panvici, preto treba dať len pólku a počkať kým zmenší objem🙂 Keď máme už všetky listy v panvici, zakryjeme pokrývkou a necháme za občasného miešania akoby dusiť🙂


4. Keď už listy celkom zmenšili svoj objem, podlejeme ich vodou, ja som dala 6dl. Osolíme, dáme trocha mletého korenia a necháme celé variť až kým listy celkom nezmäknú. Keď je všetko mäkké, pomixujeme to celkom do hladka. Pridáme 1 kopcovitú PL kukuričnej múky a za občasného miešania povaríme ešte zo 10 minút.


5. Kukuričná múka náš prívarok trochu zjemnila a zahustila👍 Teraz klepneme do prívarku rovno do panvici zo 3 vajíčka a zakryjeme pokrývkou. Necháme pár minút pobublať, aby sa vajíčka trochu uvarili🙂


A prívarok môžme podávať👍😉


Prívarok/ Špenát je velmi chutný a aj velmi zdravý. A čo by som tiež podotkla je, že aj velmi lacný😅 keďže si všetko natrháte sami buď doma, alebo v prírode👍😉


Podla chuti môžte jesť s chlebom, alebo s varenými či pečenými zemiakmi🙂 



Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍