Tvarohovo-čokoládové koláče


Kysnuté koláče pečiem velmi rada a práve preto, sa pokúšam pre mojich doma vymyslieť zakaždým trocha iné 😊 Tentoraz som upiekla výborné, lahučké koláče s tvarohovo-čokoládovou plnkou obohatené aj brusnicami 😍 Sú naozaj skvelé, odporúčam!
__________________________________________________________________________________________

Cesto:
600g hladká múka, 100g polohrubá múka, 150g cukor kryštál, 50g maslo, 0,5dl olej, cca.2,75dl mlieko, 3Pl med, 3PL citrónová šťava, 1 balíček vanilkový cukor, 21g droždie čerstvé, 1kl sol
Plnka:

500g tvaroh jemný krémový, 100g čokoláda, 100g brusnice sušené, 2pl pudingový prášok vanilkový, kryštálový cukor podla chuti
Na potieranie:
1 žĺtok, 1pl oleja


__________________________________________________________________________________________

1.V jednej miske si najprv lyžicou premiešame obe múky,cukor,sol a van.cukor.Následne pridáme olej,dopoli už spustené maslo, med,citrónovú šťavu a v 2dl mlieku napučané droždie. Zvyšných cca.0,75dl mlieka pridávame postupne pri vypracúvaní cesta.Vlastne podla potreby,ja som dala 0,75dl,ale to záleží vždy od múky,takže preto treba pridávat vždy potrošky 😊 Vypracujeme si od polomäkkého trošku mäkšie,kypré cesto,ktoré sa oddeluje od misky.Nakoniec ho pomocou trochy múky ešte krátko vymiesime do tvaru bochníka,vrch poprášime múkou a necháme cca.45 minút kysnút nech približne zdvojnásobí svoj objem

2. Zatial kým nám cesto kysne, si pripravíme všetko na plnku. Čokoládu si nalámeme/nakrájame na malé kocky, ja som použila s vyšším obsahom kakaa, ale každý použije akú chce 😊 Zmiešať zmiešame plnku ale až tesne pred plnením, aby nám zbytočne od cukru nezredla 😊 Ja som dala 2dl cukru, ale to si už každý pridá podla chuti.

3. Nakysnuté cesto upravíme do tvaru valca, z ktorého odkrajujeme kúsky hrubé skoro na 2prsty. Odkrojenou stranou ich ukladáme vedla seba na plech s papierom a následne ich v strede rozťapkáme prstami 😊 To preto, aby sme urobili hlbšie miesto na plnku 🙄

4. Najprv natrieme koláčom okraje žĺtkom, ktoré sme pomiešali s olejom. Následne rozdelíme rovnomerne všade plnku a dáme plech ihned do rúry, ktorú sme si už vopred rozohriali na 190°C a pečieme cca.25 minút

Koláče necháme vychladnúť a posypeme ich podla chuti práškovým cukrom 😊

Z tejto dávky mi vyšlo 11 koláčov 😊

   Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍