Kuracie stehná v chrumkavom obale (bezlepkové)

 Výborná obmena klasickej strúhanky na obalenie mäsa 😉 a to nie len pre bezlepkáčov👍 Zvonka príjemne chrumkavý obal a zvnútra jemné, vopred marinované mäsko 👌 K tomu už len vhodná príloha a skvelý obed je na stole😉





____________________________________________________________________________


Potrebujeme:
7ks kuracie stehná dolné
Na marinádu:
5PL jogurt hustejší, 2PL olej rastlinný, 1,5kl soľ, 1kl mäta, 1kl oregano, 2 strúčiky cesnak
Na obalenie:
4dl kukuričná múka, 1kl mletá červená paprika, 1/2kl mleté čierne korenie, 1/2kl soľ
Na vyprážanie:
olej podla potreby



___________________________________________________________________________



1. Ja tu mám dolné kuracie stehná, ale inak je to na každom, že ktorú časť kuraťa vlastne použije 😊 Kuracie stehná som rozkrojila, aby sa marináda vedela lepšie vpiť a aby sa aj mäso skorej upieklo.

2. Z uvedených surovín si urobíme našu marinádu. Zmiešame jogurt, olej, nastrúhaný cesnak, soľ, mätu a oregano.

3. Následne mäso dobre natrieme všade marinádou a odložíme do chladničky na pár hodín. Ja som ich zarobila hned ráno o 8mej a nechala 5h postáť, keďže som ich plánovala pripraviť k obedu 😊

4. Pred pečením si urobíme zmes kukuričnej múky na obaľovanie.  Zamiešame múku,soľ, papriku a mleté čierne korenie. Netreba sa báť, že múka pri pečení opadá, drží pevne na mäse 😊 a to s vajcom aj bez vajca.

5. Následne kuracie stehná, tak ako sú marinované obalíme v múke. Múku dobre popritláčame. Obalené mäso ihned dávame do horúceho oleja a klasicky vypražíme, ako v strúhanke. Jedine na začiatku treba dbať na to,aby sa z oboch strán pečenia urobila čo najskôr kôrka a potom môžte piecť už klasicky pomaly a občas mäso prevracať 😊 Čiže nenechajte najprv celkom upiecť jednu stranu a až potom otočiť, lebo sa zatiaľ tá múka na vrchnej strane celkom rozmočí 😊 Ja som ich piekla za občasného prevracania 20 minút.

6. Druhá varianta obalenia je aj s vajcom. Čiže mäso dáte najprv do múky, potom do vajca a následne zasa do múky. A napokon pečieme znova tým istým postupom ako pri prvej variante 😉 

Rozdiel medzi týmito dvomi verziami je to, že to mäso čo sme obalili len v múke, má klasicky príjemný chrumkavý obal / kôrku , ako napríklad čerstvo vypražený rezeň 😊 Kým tá druhá varianta, má hrubší a ešte chrumkavejší obal. Chutia oboje skvelo, ale každý si musí vyskúšať, že ktoré je preňho vhodnejšie, ktoré mu chutí viac 😊 Mňe osobne ovela viac vyhovuje tá prvá varianta, s klasickou chrumkavosťou 😉

Mäso chutí výborne, tá marináda mu dá skvelú chuť 😊 A v kombinácii s chrumkavým koreneným kukuričným obalom je to naozaj pochúťka 😉 Ja som to podávala so zemiakovým pyré a šalátom.

 V takomto istom kukuričnom obale sa pripravujú aj Hamsi rybičky 😊 Sú tiež výborné a chrumkavé 😉 Niekedy pridám papriku...

...a niekedy je obal bez papriky 😉

  Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍