Medovníky ( špaldovo - ražné )


Medovníčky sú velmi obľúbeným sladkým pečivkom a pre mnohých z nás sú aj spomienkou na detstvo 😊 Klasické sú pravdaže z pšeničnej múky, ale ja vám ponúkam môj vlastný recept na medovníčky , ktoré si môžu pripraviť tí čo sa chcú stravovať zdravšie, ale aj všetci tí, čo z nejakého dôvodu klasickú múku nemôžu 😊 Tak či onak, tieto medovníčky chutia fantasticky a verím, že ich skúšku neolutujete 😉 

__________________________________________________________________________________________

Cesto:
500g múka ražná celozrnná, 500g múka špaldová hladká biela, 250g práškový cukor, 300g med, 150g maslo, 4 vajíčka ( velkosť L ) , 1dl mlieko, 2kl sóda bikarbóna, 3kl kopcom mletá škorica, 3kl mletý Fenikel alebo Aníz, 10-12ks klinček
Na potretie:
1 vajce
Na polevu:
200g mliečna čokoláda, 1dl smotana na šlahanie, 4kl mletá škorica

__________________________________________________________________________________________


1. V prvom rade si pripravíme všetko potrebné na cesto. Klinčeky si zomelieme na jemno. Ja som použila tentoraz mleté feniklové semienka namiesto Anízu, dajú tiež fantastickú chuť 😉 Velmi sa chuťovo od Anízu nelíšia, takže sa kludne do medovníkov môžu použiť ako obmena 😊 Čo sa týka vajíčok, treba použiť velkosť L , ak máte menšie, tak ich treba 5ks.

2. Predtým než sa pustíme do cesta, si najprv zohrejeme maslo s cukrom. Ohrejeme len na tolko aby sa to spojilo, netreba na horúce.

3. V jednej miske najprv lyžicou premiešame obe múky, sódu bikarbónu a koreniny. Následne pridáme všetko ostatné okrem mlieka. Oboma rukami poriadne vypracujeme cesto, do ktorého ešte potrošky zapracúvame mlieko. Máme dostať polomäkké, vzdušné/ kypré cesto. Ja som potrebovala 1dl mlieka, ale je možné, že vy budete potrebovať o niečo viac. Vždy záleží aj od múky, nie všetky značky pijú tekutinu rovnako 😊
 
4. Hotové cesto zabalíme do kuchynskej fólie a dáme do chladničky na 1 noc , ale môžte kludne nechať aj dlhšie.
5. Na druhý deň vyberieme cesto z chladničky už 2-3hodiny pred pečením. Následne ho vyváľkame na hrúbku 7mm a vykrajujeme lubovolné tvary. Ja som robila srdiečka a kruhy 😊  Poukladáme ich na plech s papierom a natrieme rozšlahaným vajcom.
  Pečieme vo vopred rozohriatej rúre na 180°C  10 max. 12 minút
 Takto nádherne medovníčky v rúre narástli 😉 Majú až 1,5cm !
 Medovníčky sú hneď po upečení mäkké...
 Medovníčky majú výborné, kypré a lahučké cesto 😊 
Ja som pripravila aj čokoládovú polevu, ktorú som pre chuť obohatila ešte škoricou 😊 Čokoláda dostane fantastickú škoricovú príchuť, ktorá zvýrazní chuť medovníkou 😉 Čokopolevu si môžte pravdaže pripraviť aj podla seba. Ja som na jemne teplé ohriala smotanu a kocky čokolády potom miešala v smotane dovtedy, kým sa to nespojilo do hustej polevy 😊



Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍