Baklažánovo - cukinový prívarok


   
Prívarky sú velmi jednoduché jedlá, ktoré sú najmä v lete velmi obľúbené 😊 Teraz, ked je v záhradách plno čerstvých tekvíc, cukín aj zemiakov, sú v domácnostiach častým jedlom. Rada by som sa s vami podelila aj o jeden možno pre niekoho netradičný prívarok. Je z baklažánov a cukiny 😊 Je tiež velmi chutný a preto je skvelou obmenou 😉 Robievam síce aj čisto z baklažánu, ale aj takýto "mix" je velmi chutný 😊😀
__________________________________________________________________________________________

Potrebujeme:
800g cukiny , 500g baklažán, 1 cibula, Čerstvý kôpor, 2ks bobkový list, 4-5 zrniek čierne korenie, Sol podla chuti, 1pl hladká múka, Mlieko a voda podla potreby
__________________________________________________________________________________________

1. Suroviny na toto jedlo sú skôr informatívne a každý si ich množstvo môže prispôsobiť 😊 Ja tu mám napríklad viac cukín a zopár malých baklažánikov z vlastnej záhrady 😊 Cukiny som očistila a pokrájala na kocky. Baklažán som nečistila, lebo je mladučký, ale kto chce, ten si aj ten očistí. Dalej potrebujeme aj 1 velkú cibulu, ktorú tak isto pokrájame na menšie kocky. Dalej budeme potrebovať trocha čerstvého kôpru, 2-3 bobkové listy a zopár zrniek čierneho korenia

2. V hrnci zosklovatíme najprv cibulu. Pridáme pokrájaný baklažán, cukinu a zalejeme mliekom a vodou. Ja dávam pól na pól vodu a mlieko, ale kto chce ten dá čisto mlieko 😊 Dala som 2,5dl mlieka a 2,5dl vody. Dobre osolíme, dáme 2-3 bobkové listy, čierne korenie a necháme pomaly variť do mäkka. 

3. Ked už máme zeleninu mäkkú, vyberieme bobkové listy a ponorným mixérom celé pomixujeme. Pridáme nakrájaný kôpor a v troche mlieka rozhabarkovanú 1pl múky. Necháme zo 10 minút povariť a na konci dochutíme ešte citrónom podla chuti 😊

Ja som k prívarku upiekla zemiaky 😊 

Podávať môžte podla chuti s vajcom, párkou, alebo aj mäsom 😉

  Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍