Mahluta çorbası / turecká polievka z červenej šošovice

 
Rada by som sa s vami podelila o dalšiu velmi dobrú tureckú polievku🙂 Aj táto je síce z červenej šošovice, ale chuťovo je predsalen celkom iná, než tie klasické. Svojej jedinečnej chuti vdačí vopred opečenej mäte a rímskej rasce🙂 Ja ju môžem len vrelo odporučiť každému, kto má turecké polievky rád. Je naozaj fantastická🥰 Jedna z mojich najobľúbenejších😊




___________________________________________________________________________




Potrebujeme:

250ml červená šošovica, 100ml ryža, 1 cibula, 2 strúčiky cesnak, 1pl kopcom Salça/paradajkové pyré, 2kl kopcom Kimyon/rímska rasca mletá, 1/2pl mletá červená paprika, Soľ podla chuti, cca.2,5L voda na podliatie

Na opečenie:

cca.25ml olej, 3pl kopcom mäta sušená

Na dochutenie:

Citrónová šťava





___________________________________________________________________________




1. Najprv si pripravíme všetky potrebné suroviny čo budeme potrebovať. Cibulu si pokrájame na drobno a cesnak zatial len očistíme🙂 Ja tu mám ešte zo záhrady taký miniatúrny cesnak😅 ktorého som použila tolko, aby zodpovedalo dvom strúčikom🙂 Mätu mám tiež nasušenú po celých lístkoch, takže pri použití ju len rozdrvím.



2. V jednom hrnci si na oleji zosklovatíme cibulu. Pridáme Salça, mletú papriku a chvílu necháme celé spolu poškvrčať. Následne dáme mletý Kimyon, postrúhaný cesnak, soľ podla potreby a zalejeme dostatočným množstvom vody. Ja som dala najprv len 2 Litre, neskôr si podla oka môžte ešte doliať viac vody🙂👍 Celé necháme variť celkom do mäkka.


3. Ked máme už všetko priam rozvarené, tak obsah ešte rozmixujeme. Niekto to rozmixuje celkom do hladka, niekto zasa nechá aj viditelné kusy🙂 Je to vec chuti👍


4. Do kastrólika dáme olej, pridáme mätu a za stáleho miešania ju opečieme. Ide to naozaj rýchlo, takže dajte pozor nech vám mäta nezhorí👍 Ona vám nemá zhnednúť, stačí ak opekáte dovtedy kým sa vám olej nesfarbí do zelenkava👍Vtedy je mäta opečená akurát🙂


5. Opečenú mätu dáme do polievky a ešte spolu s ňou pár minút polievku povaríme👍 Chuť opečenej mäty sa nám vyvarí do polievky a výborne ju ochutí🙂 Kto chce ten si dochutí na konci už celý hrniec polievky citrónovou šťavou, ale môžte si dochutiť aj v tanieri👍

Polievka je výborná a sýta🙂 Verím, že vám bude chutiť!!!



U nás si ju každý sám dochutí citrónom rovno v tanieri🙂 Bez citrónu je pre mňa osobne táto polievka, ako polievka bez soli😂🥰





Prajem dobrú chuť !



Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍