Tekvicový prívarok

 

Prívarok je jedlo môjho detstva. U nás doma patrí do kategórie celkom obľúbených slovenských jedál, aj keď manželovi bolo toto jedlo zo začiatku dosť čudné😅 keďže je zvyknutý skôr na Tureckú kuchyňu🙂 Priznám sa, že neobľubujem všetky prívarky, robievam doma len dva a to šošovicový a tekvicový, prípadne cukinový🙂 Tie sú moje/naše obľúbené.



___________________________________________________________________________




Potrebujeme:

1,2kg biela tekvica, 1 cibula, 3dl voda, 3dl mlieko, 2pl hladká múka, 1dl smotana na varenie, 2-3 bobkové listy, trocha čerstvý kôpor, 6-8 zrniek celé čierne korenie, 1/2kl rasca mletá, soľ a citrónová šťava podla chuti, trocha olej




__________________________________________________________________________





Naša prvá tohtoročná tekvička zo záhrady😊😍 Rozhodla som sa z nej pripraviť prívarok, keďže takáto čerstvá a mladá tekvica sa hodí naň najlepšie🙂 Váži 1,150 kg takto v celku a bez jadierok bola presne 1kg.



1. Pripravíme si všetko potrebné na náš prívarok. Ak nemáte čerstvý kôpor, tak môžte dať aj mrazený, ja tu mám celkom čerstvý voňavý kôr zo záhradky🙂 Čo sa týka dochutenia prívarku, ja používam citrón, ten mi tu chutí ovela viac než ocot🙂 ale kto chce, ten si pravdaže dochutí octom. Čo sa týka mlieka, ja nahrádzam do všetkých prívarkov časť mlieka vodou. A to preto, lebo mlieko by sa vám len penilo a penilo kým sa vám to uvarí do mäkka😕 a ani to potom nevyzerá najvábivejšie. A keď dáte mlieko, musíte aj častejšie miešať, keďže mlieko sa lahko pripeká. Takže má to dosť výhod😅👍 ale verte, že na chuti to v žiadnom prípade neuberie!!!


2. Tekvicu si len umyjeme, vyberieme jadierka a postrúhame nahrubo. Čistiť ju vôbec netreba, teraz je ešte mladučká s jemnou šupkou🙂 Cibulu si pokrájame nadrobno.


3. Na oleji si zosklovatíme cibulu, pridáme k nej tekvicu, trochu osolíme a chvílku necháme poškvrčať. Vlastne nech sa celá poriadne ohreje. Následne prilejeme 3dl vody, pridáme pokrájaný kôpor, bobkové listy, rascu, č.korenie a soľ. Takto necháme variť celkom do mäkka. 


4. Keď je už tekvica mäkká, si v 3dl mlieku rozmiešame 2pl hladkej múky aj so smotanou na varenie. Vlejeme do prívarku a od bodu varu povaríme ešte zo 10-15 minút. Nakoniec už len dochutíme prívarok citrónovou šťavou, ale kludne aj octom🙂 Ja osobne používam do prívarkov citrón, dá celkom inú chuť, pre mňa ovela lepšiu než ocot🙂 


Prívarok máme hotový a môžme podávať😉👍Nám takáto hustota prívarku vyhovuje, ale to si už môže každý upraviť podla seba. Kludne môžte množstvo tekutiny podla oka ubrať👍


Kto chce si prívarok môže namiesto múky zahustiť škrobom, alebo celkom jednoducho 1 velký zemiak nastrúhať na jemno a nechať ho v prívarku rozvariť👍 Ja mám odskúšané už všetky tieto verzie, takže môžem vrelo odporúčať hociktorú, všetky sú výborné🙂 Táto s múkou je vlastne tá klasická verzia.


Podávať k prívarku môžte podla chuti vajce, párok, fašírku, alebo aj nejaký perkelt a pravdaže ešte chleba🙂 Ja som pripravila malé Köfte.




Prajem dobrú chuť !



Komentáre

  1. Tekvicu uz nestruham zbytocna robota usetrim si riad a v koslach orestovana chutí famozne.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍