Fajnová sladká tekvica


Ako sladkú maškrtu si viete predstaviť len zákusok alebo čokoládu ?? 😅😀 Ak áno, tak vám pre zmenu velmi rada ukážem, že aj takáto obyčajná tekvica vie byť veru fantasticky chutným dezertíkom 😉😍 Naučila som sa ju robiť od mojej svokry, kedže u Turkov je velmi oblúbená. Mňe zachutila hneď na prvý krát 😍
________________________________________________________________________________________

Potrebujeme:
Tekvica na pečenie, Kryštálový cukor
Na ozdobu:
Drvené orechy, melasa

________________________________________________________________________________________

 Vyskúšala som už naozaj niekolko tekvíc na pečenie, ale ani jedna z nich ma chuťovo nezaujala tak, ako táto 😊 Jej dužina je celkom iná, než napríklad hokkaido, hrušková, alebo halloweenska tekvica. Je taká kašovitá, suchšou dužinou a je velmi sýta 😊 Jedla som ju prvýkrát u manželovej rodiny, kde túto tekvicu zbožňujú a pripravujú z nej velmi jednoduchý dezertík, ktorý vám teraz ukážem 😉😊
1. Z tejto tekvici stačia naraz naozaj len 3-4 mesiačiky, lebo je poriadne velká a ťažká 😊 Ja som odkrojila 4 mesiačiky...
2. Tekvicu očistíme, ale dajte pozor, lebo je strašne tvrdá a dosť ťažko sa čistí. Očistenú tekvicu pokrájame na kúsky...

3. Tekvicu dáme do kastróla, alebo hrnca primeranej velkosti a zasypeme cukrom podla chuti. Ja som dala 3dl cukru. Tekvicu trocha premiešame a necháme cca.1h stáť, aby si pustila šťavu 😊
4. Po hodine si tekvica pustila dostatok šťavy na svoje dusenie. Tekvicu zakryjeme pokrývkou a necháme na menšom ohni dusiť do mäkka. Na začiatku ju môžme raz premiešať, ale neskôr už nie, potom už len pomykať hrncom. Naozaj sa nerobí dlho, približne 25 min 😊 Pred koncom, keď už je tekvica dosť mäkká, odokryjeme, pridáme plyn a necháme vyvrieť zostatok šťavy. Hotové odstavíme bokom vychladnúť 😊
Najlepšie chutí celkom vychladená 😊 Ale pravdaže, je to celkom na vás!
Výborná je aj posypaná drvenými orechami 😊 
Alebo poliata trocha pekmezom / melasou 😋 Ja som tentoraz použila karobovú melasu, je nie len velmi chutná, ale aj velmi zdravá 😉

  Prajem dobrú chuť !


Komentáre

  1. Zaspomínal som si na časy u starých rodičov. Neviete mi prosím povedať názov odrody?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍