Úžasný jahodový džem🍓🍓😍


Fantastický jahodový džem plný ovocia❤ Jeho príprava je velmi jednoduchá a rýchla. Pripravte priatelia moji aj vy svojej rodinke úžasný džem😍 Teraz je sezóna jahôd, tak neváhajte!!! Jahodový džem je jeden z najlepších a najchutnejších, robím ho doma každý rok👍



------------------------------------------------



Potrebujeme:

4kg jahôd (už očistených)
2kg cukor kryštálový (alebo ešte viac, ak chcete)
Pektín (na 4kg ovocia/ ja som dala 40g)
Kyselina citrónová ( 1kl kopcom)


Krátky postup:

Očistené jahody zasypeme cukrom a dobre premiešame. Jahody necháme takto stáť 1 hodinu. Potom pridáme pektín aj kyselinu citrónovú. Dobre premiešame a necháme variť kým nám jahody nezmäknú. Keď sú už jahody mäkké, tak ich roztlačíme. Potom necháme ešte džem cca.15 minút povariť a skontrolujeme jeho konzistenciu/hustotu. Hotový džem dáme do fliaš, zakrútime a flaše otočíme hore dnom. Takto otočené necháme stáť 20 minút, aby sa zachytili vrchnáky. Po uplynutí času flaše otočíme naspäť a necháme celkom vychladnúť. 

Prajem dobrú chuť🙋‍♀️😍


Zopár Tipov:

* Pektín sa dáva tolko, ako máte udané na sáčku. Ja som dala 2x20g pektínu na 4kg ovocia. Konzistencia džemu je podla mňa presne dobrá hustá, ale keď chce niekto tvrdší/ hustejší džem, tak dajte ešte 20g pektínu na 4kg ovocia/jahôd.

* Kyselinu citrónovú som dala 1 kopcovitú kávovú lyžičku. Viac netreba, lebo jahody sú tiež kyslé.

* vrchnáky na flaše nesmiete mať poškodené, inak sa vám neprichytí riadne o flašu. Otočenie horúcej flaše nahrádza sterilizovanie. Horúce otáčajte velmi pomaly!!!




Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍