Zdravý Portulakovo- tuniakový šalát ( velmi chutný)

 


Toto je jeden z mojich najobľúbenejších šalátov🙂 Chutná, jemne chrumkavá a šťavnatá Portulaka v kombinácii s tuniakom. Šalát chutí naozaj fantasticky, určite neváhajte ochutnať priatelia! Touto rastlinou prospejete aj svojmu zdraviu!!!👍🙋‍♀️




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------



Potrebujeme:

Čerstvú portulaku, cibulu, paradajku, soľ, citrón, olivový olej, tuniakové filety v oleji



------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Najprv si nazbierame čerstvú mladú Potulaku. Ja jej mám dost v záhrade medzi zeleninou, takže nemusím hladať🙂 Keďže záhrada je stále polievaná, tak aj portulaka narastie krásne na velké. Netreba sa báť, aj keď je velká, ona je mladučká a je sa aj s tými hrubými stonkami🙂





Trocha infa o tejto rastline pre toho, kto ju nepozná🙂
https://www.vitarian.sk/clanky/portulaka-zeleninova-velmi-zdrava-burina-2673




2. Portulaku opláchneme a odrežeme dole korene. Dalej si pripravíme aj všetko ostatné čo budeme potrebovať.



3. Portulaku pokrájame na kúsky, celú aj so stonkami. Cibulu nakrájame na tenké pásiky a paradajku na menšie kúsky. Pridáme soľ, citrónovú šťavu a olivový olej. Ja som dala 2pl olivového oleja. Čo sa týka soli a citrónovej šťavy, to si dá každý podla chuti🙂 Šalát dobre premiešame a necháme ho stáť 20-30 minút.


4. Po uplynutí času vmiešame do šalátu aj tuniaka. 


A náš šalát môžme konečne podávať😉 a pochutnať si na ňom ! Ja som k nemu pripravila na sucho opečený chlebík, ktorý som potrela cesnakom a olivovým olejom❤😍




Tento šalát je výborný ako rýchle jedlo najmä teraz v lete, v tejto horúčave🙂 Ja si ho zvyknem urobiť aj na raňajky. Takto mám už hned ráno telo naštartované vitamínmi🥰



Prajem dobrú chuť !







Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍