Bulgur pilav (základný recept)


Bulgur pilav je výborná a chutná obmena namiesto ryže. Jeho príprava je veľmi jednoduchá a rýchla 😉 V tureckej kuchyni je bulgur pilav veľmi oblúbeným a častým jedlom👍A to naozaj všetky jeho obmeny 😉



___________________________________________________________________________


Potrebujeme:
3dl bulgur, 6dl voda, 60g maslo 82%né, 1kl soľ, rastlinný olej podla potreby



___________________________________________________________________________




1. To, že aký bulgur použijete, je vlastne na vás, je to jedno😊 Každý bulgur pije vodu rovnako, okrem tmavého bulguru. Ja tu mám teraz hrubozrnný, ba by som povedala že je až celozrnný

2. Pripravíme si za 3decový pohár bulgur. Dalej vodu, soľ, maslo a trocha oleja pod bulgur.Maslo použite jedine 82%né, lebo to dá bulguru výbornú chuť

3. Na troche oleja si necháme chvílku poškvrčať bulgur.Následne ho zalejeme vodou a osolíme. Soľ treba dať toľko, aby tá voda chutila presolene👍potom bude pilav presne príjemne slaný. Nakoniec poukladáme na vrch kúsky masla a zakryté varíme/dusíme na strednom ohni cca.12 minút

4. Medzitým bulgur neodkrývame ani nemiešame, jedine pomykáme panvicou/hrncom, aby sa jeho obsah popohýnal

5. Varíme len dovtedy, kým nám nevyvrie 3/4 vody, čiže trošičku musí zostať ešte na spodku. Ja zvyknem kuknúť opačnou stranou vidličky z kraja, že kolko vody tam je😊 Keď už tam je len trošku, tak zakryjeme pilav naspäť, počkáme kým začne syčať a vytvorí sa znova para pod pokrievkou. Potom stiahneme hrniec z ohňa a necháme bokom cca.15 minút, ono to už samé celkom dôjde

6. Pilav sa odoberá z kraja a vždy len tolko, koľko potrebujete😊 Takto nerozmiešaný, zostane vždy ako čerstvý a šťavnatý




Pilav chutí výborne, to maslo mu dodáva skvelú chuť 😉 Ja robievam takto ako "základný" bulgur pilav aj s cibulou, je tiež fantastický! Čiže najprv si na oleji zosklovatíte nadrobno pokrájanú cibulu a až potom pridáte bulgur

Tento pilav sa podáva ako príloha k rôznym jedlám na šťave. Ja som k nemu tentoraz urobila kura v zázvorovo-jablkovej omáčke👌
Prajem dobrú chuť !



Komentáre

  1. Ahoj, mohla by si nám ukázať ako pripravujem kisir? Na stránke som nenasla. Dakujem. Mas v plane sa prezentovat aj na Instagrame? To by bolo veľmi fajn, vidieť ta tam.
    Pekný deň, si moja veľká inšpirácia!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍