Šťavelový prívarok / Šóška

 



Takto pripravuje toto jedlo moja mama😊 Je to velmi jednoduché a lacné jedlo, ktoré bolo súčasťou už môjho detstva😊 A keďže mi toto jedlo vždy chutilo a chcem jeho chuť uchovať takú ako si ju pamätám, tak ho robím presne podla mojej mamy🥰 Je možné, že máte už ten svoj overený recept, ale snáď vás aj tento osloví a niekedy ho tiež vyskúšate😊




________________________________________________________________



Potrebujeme:

2 velké hrste čerstvé listy šóšky/šťavelu, 6dl mlieko, 6dl voda, 3pl hladká múka, 90ml smotana na varenie, 3-4 vajíčka, 3pl cukor kryštál, soľ, ocot podla chuti, olej podla potreby



________________________________________________________________





Šťavel, u nás doma väčšinou pod názvom Šóška😊 je jedna skvelá rastlinka, ktorá sa dá použiť fakt nie len na jedlo, ale aj na bublaninu, alebo aj do šalátu👍 Je skoro ako špenát, len je kyslovkavá😊 Doma v záhradke pri plote mám zasadený 1 velký krík, čo nám úplne postačí😊 Rastie od jari až do neskorej jesene, treba jej listy jednoducho vždy ostrihať a ona vždy vyženie nové😉👍Na prívarok budeme potrebovať 2 poriadne hrste šóškových listov.



1. Listy umyjeme a aj spolu so stonkami pokrájame. Stonky sú mladučké, takže ich netreba odhodiť, bola by to škoda👍 Na pokrájané listy nalejeme vriacu vodu, vlastne ich takpovediac obaríme 😊 Necháme 4-5minút a scedíme. Týmto sme vlastne narýchlo zmenšili ich objem 😉👍


2. Dalej si na prívarok pripravíme hladkú múku, olej, mlieko, vodu, smotanu na varenie a 3-4 vajíčka, záleží od velkosti. Moje boli dosť maličké, preto som dala 4 😉 Smotanu si môžte dať podla chuti, ja som použila len polovicu zo 180ml.


3. V jednom hrnci si na oleji popražíme chvílku múku za stáleho miešania. Vlastne si pripravíme celkom klasicky zápražku😊  Následne prilejeme mlieko, ktoré sme už pomiešali aj s vodou aj so smotanou na varenie. Keď nám už začne bublať, pridáme šóšku. Ak to budete mať ešte prihusté, tak jednoducho pridajte ešte mlieko alebo vodu👍 Má to byť husté ako klasický prívarok. Osolíme a takto necháme so 10 minút pomaly povariť..


4. Následne osladíme cukrom, podla chuti, ja som dala 3pl, ono to má byť také sladkokyslé👍 Nakoniec už len vlejeme rozšlahané vajíčka, ktoré vlastne pomaly zavaríme😊 Netreba ich celkom rozmiešať, aby sa v prívarku stratili, majú sa dať ešte pekne vidieť😉 



 Do hotového prívarku si podla potreby a chuti dáme pár kvapiek octu. To vždy záleží od toho, že aké kyslé boli tie listy😊 Niekedy už ocot ani netreba👍 


A napokon už len podávame podla chuti s chlebom, alebo ľubovolným pečivom😊 


Podla chuti k prívarku môžte podávať aj fašírku, alebo nejaký párok, je to celkom len na Vás 😉🥰

 Prajem dobrú chuť !





Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍