Špenát / Klasický prívarok

 


Je sezóna čerstvého špenátu, ktorý je velmi chutný, ale aj zdravý a bohatý na železo😉👍 Špenát máme všeobecne velmi radi, robievam Börek, na raňajky s vajíčkom a vlastne aj rôzne iné a jednohrncové jedlá😊 Tentoraz sa s vami podelím ale o jedno celkom jednoduché a klasické jedlo zo špenátu. U nás doma tomu vravíme "Slovenský špenát" 😅 Človek ho pozná ešte z detstva, no možno každý trošku ináč 🙂 Toto je moja verzia, takto ho pripravujem doma ja 😊 




__________________________________________________________



Potrebujeme:

1kg čerstvý špenát, 1 cibula, 3-4 strúčiky cesnak, cca.2dl vody na podliatie, mletá rasca a soľ podla chuti, trocha oleja

Na zahustenie:

1pl hladká múka, 1,5dl mlieko (poprípade smotana na varenie)



____________________________________________________________




1. Keďže prírodu a záhradku mám velmi rada, pre mňa nie je nič krajšie, než si vlastnoručne nazbierať v záhradke čerstvý špenát 😊 Pravdaže ten kto nemá možnosť si ho sám nazbierať, ten si ho kúpi👍 Budeme potrebovať 5 poriadných hrstí špenátu, to je cca.1kg



2. Opláchnutý špenát necháme v celosti, netreba ho krájať. Dalej potrebujeme 1 cibulu, ja tu mám teraz červenú, biela sa mi minula😊 Dalej zopár strúčikov cesnaku. Cesnak sa dáva vlastne podla chuti, kto kolko chce. Ja dávam obvykle 3-4 strúčiky.


3. Na zahustenie si pripravíme mlieko a múku. Naozaj jej tam treba len minimum, ja dávam za 1pl, to úplne stačí, ale každý môže ísť podla oka. Ja dávam múku vlastne len na zjemnenie konzistencie a aby ten prívarok nebol vodový😊 Namiesto mlieka môžte kludne použiť aj smotanu na varenie, je to už na vás👍


4. Na drobno nakrájanú cibulu si zosklovatíme na oleji. Následne pridáme postupne všetký špenát a necháme zakryté na menšom plameni, kým celkom nezmenší svoj objem a pustí si aj vlastnú šťavu. Ja zvyknem dať plný hrniec špenátu, trocha osoliť, premiešať a zakryť. Potom keď zíde dole, tak postup zopakujem aj so zvyšným špenátom 😉


5. Ku špenátu nalejeme 2dl vody, fakt nie vela, lebo treba myslieť nato, že ten špenát nech sám zahustí ten prívarok👍 Potom pridáme strúhaný cesnak, rascu (ja dávam 1kl) a soľ. Takto necháme variť až do mäkka😉 Hotové rozmixujeme do hladka a prilejeme v 1,5dl mlieku rozhabarkovanú múku. Napokon celé spolu ešte povaríme zo 10 minút.


A prívarok máme hotový 😉👍Je naozaj výborný, jemný a krémový 😊 Z tejto dávky mi vyšlo 5 tanierov🥰



Podávať k nemu môžme na tvrdo varené vajíčko, volské oko, alebo pečený párok atď 😊 Velmi chutný je len s chlebom, alebo aj s varenými zemiakmi 👌

 Prajem dobrú chuť !


Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍