Jablká v župane

 Sladkosť môjho detstva, ktorú nám robievala ešte moja babka ❤😊  Verím, že viacerí z vás to poznajú a vedia, že v tých dávnejších časoch to bola teda velmi obľúbená dobrota aj nás detí 😊 Ešte teraz vidím svoju babku, ako stojí pri sporáku a pečie v panvici túto dobrotu.. Kým mi deti len nedočkavo na ňu kukáme.. 😅

________________________________________________________________________________

Potrebujeme:
4-5 jabĺk , 2 vajíčka, 2dl hladká múka, 2pl cukor kryštál, 1 vanilkový cukor, 1kl PDP, 2 štipky soli, cca. 0,5dl mlieko na zriedenie
Na vysmážanie:
Olej rastlinný, 50g Maslo 82%né 

________________________________________________________________________________________

1. Najprv si zamiešame naše cestíčko v ktorom budeme jablká obalovať. Treba ho zamiešať vopred, aby v ňom ten kypriaci prášok začal pracovať 😊 Najprv si metličkou vymiešame vajíčka s cukrom, van.cukrom a soľou. Pridáme múku, do ktorej sme zamiešali PDP a podla toho, aké to bude husté, pridáme/ zriedime s pár kvapkami mlieka. Ja som dala necelých 0,5dl. Cestíčko má byť husté ako ked robíte napríklad liaty koláč na plech 😊 Následne necháme cestíčko 15 minút postáť.

2. Za ten čas si očistíme jablká a pokrájame ich na krúžky hrubé cca.8mm. Následne z krúžkov vytlačíme jadierka. Ja som na to použila malú odmerku zo sirupu na kašel 😉☺ Super sa na to hodí a ide to raz-dva 😊


3. Nakoniec si v panvici rozohrejeme dostatočné množstvo oleja aj s kúskom masla. Maslo dodá výbornú chuť 😊 A napokon krúžky jabĺk obalíme v cestíčku a vyprážame na menšom ohni z oboch strán. Ja ich otáčam 2x , vtedy mám istotu, že sú jabĺčka zvnútra už mäkké 😉

Upečené jabĺčka posypeme podla chuti práškovým cukrom, alebo práškovým cukrom pomiešaným so škoricou 😊 Niekto to má rád aj poliate medom. Je to celkom na vás 😊 Jabĺčka sú zvnútra mäkké a šťavnaté, cestíčko jemné a nadýchané ☺ Proste velká " klasická " dobrota 💖


  Prajem dobrú chuť !

Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍