Špenátovo - syrový börek


Velmi jednoduchý a rýchly Börek už z hotového kupovaného cesta🙂 Plniť sa dá naozaj čímkolvek, celkom podla vašej chuti. Ja som plnila špenátom, keďže je už sezóna a v záhradke mám čerstvý špenát😊




________________________________________________________________________



Potrebujeme:

2x 480g cesto na baklavu/filo cesto, 700g jogurt, 700ml mlieko, 2 vajíčka, 1dl olej, 2kl soľ, Špenát čerstvý, Syr kravský v slanom náleve, Černuška na posyp, 100g masla




_______________________________________________________________________




1. Pripravíme si všetko čo budeme potrebovať. Cesto je z chladiaceho pultu, je to vlastne tenučké cesto na baklavu, alebo aj na štrúdlu. Používa sa taktiež takto na Börek. Na obale je napísané, že je to vlastne Filo cesto🙂 Dalej si pripravíme čerstvý mladý špenát, také 4 hrste. Syr môžte použiť obyčajný kravský v slanom náleve, alebo krémový ako ja. O množstve syra rozhodnete vlastne sami🙂 Ja som dala cca.180g.



2. Na zálievku si zmiešame a metličkou rozhabarkujeme udané suroviny. Tentoraz ale zálievku nebudeme liať zvlášť na každé cesto, ale cesto namáčať do zálievky😊👍


3. Spodok a boky plechu natrieme dobre maslom. Následne položíme 2-3cestá na spodok tak, aby išlo aj hore do bokov.


4. Teraz po jednom alebo po dvoch kusoch cesto zlahka pokrčíme a rýchlo ho namočíme do jogurtového mlieka. Netreba ho velmi namočiť, stačí kde-tu, inak sa vám celkom premočí a roztrhne. Takto namáčané cesto poukladáme po celom plechu. Použijeme pravdaže len polovicu, čiže 1 balík. 


5. Teraz poukladáme listy špenátu, ktoré trocha osolíme. Ja som ich nekrájala, lebo boli maličké🙂 Následne rozdrobíme syr a celé prikryjeme druhým balíkom cesta presne tak isto, ako sme postupovali s prvým balíkom cesta. S poslednými dvomi plátmi cesta zakryjeme celý börek. Medzi pláty nanesieme tiež trochu jogurtu, aby sa zlepili a vlastne aj aby nezostali suché🙂 


6. Nakoniec celý vrch Böreku natrieme zvyšným jogurtom, aj okraje. Posypeme čiernou rascou, alebo inými semienkami. Na vrch kde-tu položíme kúsky masla a Börek vložíme do vopred vyhriatej rúry na 180°C cca.40-45 minút, záleží od rúry.


A tu je už krásne upečený a voňavý Börek😍🙂

Börek chutí výborne takto samotný, ale často sa k nemu podáva nejaká polievka😊👍







Prajem dobrú chuť !






Komentáre

Obľúbené príspevky

FANTASTICKÉ SMOTANOVÉ PAGÁČIKY😍👌

Syrom a šunkou plnené kuracie prsia v trojobale ( Cordon bleu )

NAJLEPŠIE LÁNGOŠE Z CESTA Z CHLADNIČKY

Lahučké tvarohové koláče

Pečivo s plesňovým syrom a tvarohom

MOKRÝ KOLÁČ🤩 RÝCHLY S ÚŽASNOU POLEVOU👌

ÚŽASNÉ BUCHTY🥰 V SMOTANE PEČENÉ👍